loading
  • 300 KM in AWD: novi Grandland X Hybrid4 predstavlja vrh Oplove ponudbe športnih terencev
  • Štirje vozni načini: povsem električen, hibriden, s štirikolesnim pogonom in športen
  • Priročno: litij-ionska akumulatorska baterija se povsem napolni v samo uri in 50 minut
  • Učinkovito: regenerativno zaviranje pretvori upočasnjevanje v električno energijo
  • Opel postaja električen: do leta 2024 bo elektrificirana celotna ponudba modelov

Pripravljeni, pozor, zdaj: Opel Grandland X tudi kot priključni hibrid s štirikolesnim pogonomRüsselsheim. Opel postaja električen! Nemški proizvajalec avtomobilov je kot naslednji ključni element izvajanja strateškega načrta PACE! predstavil novo različico Grandlanda X – priključni hibrid (PHEV) s štirikolesnim pogonom. Elegantni Grandland X Hybrid4 iz vrha Oplove ponudbe športnih terencev (v kateri sta tudi Crossland X in Mokka X) je po želji na voljo tudi z unikatnim črnim pokrovom motornega prostora ter združuje moč 1,6-litrskega bencinskega motorja s turbopolnilnikom in dveh elektromotorjev – skupna moč sistema doseže do 300 KM.

Predhodne vrednosti porabe goriva (tehtano povprečje, kombinirano) pri ciklih WLTP[1]/NEDC[2] znašajo 2,2 l/100 km pri emisijah CO2 49 g/km. Po Oplovih načrtih se bo prodaja začela v naslednjih tednih, kupci pa bodo vozila prevzeli v začetku leta 2020. Oplov prvi priključni hibrid predstavlja pomemben prispevek k elektrifikaciji celotne palete modelov te nemške znamke do leta 2024 in je del strategije za izpolnjevanje zahtev glede CO2, ki bodo začele veljati v prihodnosti. Pomemben mejnik v neprekinjenem razvoju Opla kot proizvajalca trajnostno naravnanih vozil, ki vključuje tudi izjemno učinkovite motorje z notranjim zgorevanjem, bo uvedba Opel Corse naslednje generacije s povsem električnim pogonom – tudi ta bo naprodaj že letos.

Novi PHEV skladno z Oplovim slovesom vznemirljive, a dostopne nemške znamke, prinaša najsodobnejšo tehnologijo priključnega hibridnega pogona. Pogonski sistem Grandlanda X Hybrid4 sestavljata:

  • v skladu z WLTP certificiran in s standardom Euro 6d-TEMP skladen 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor s 147 kW/200 KM, s turbopolnilnikom in neposrednim vbrizgom, posebej prilagojen za uporabo v hibridnem sistemu;
  • sistem električnega pogona z dvema elektromotorjema z močjo 80 kW/109 KM, štirikolesnim pogonom in litij-ionsko akumulatorsko baterijo s 13,2 kWh. Prednji elektromotor je povezan z elektrificiranim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Drugi elektromotor, pretvornik in diferencial so vgrajeni v električno gnano zadnjo gred, da s štirikolesnim pogonom na zahtevo zagotavljajo odličen oprijem.

 

Bencinski motor bo najpogosteje deloval pri srednjih in višjih hitrostih vozila, medtem ko bodo za prehodni pogon pri nižjih hitrostih skrbeli električni deli pogonskega sklopa. Opel Grandland X Hybrid4 lahko po voznem ciklu WLTP v povsem električnem načinu prevozi do 50 kilometrov (60 km po NEDC). Raziskave so pokazale, da v Nemčiji 80 odstotkov dnevnih voženj ne presega razdalje 50 km, zato bo Grandland X Hybrid4 tem uporabnikom praktično ves čas omogočal vožnjo brez emisij.

Grandland X Hybrid4 omogoča štiri vozne načine – električni, hibridni, AWD in Sport – s katerimi lahko vozniki značilnosti vozila prilagajajo svojim željam ali specifičnim pogojem pri vožnji. Tako na primer izbira hibridnega načina omogoča, da avto samodejno določi najučinkovitejši način pogona. Ko zapelje v središče mesta, lahko voznik za vožnjo brez emisij preklopi na električni način. Izbira načina AWD aktivira elektrificirano zadnjo gred za maksimalen prenos moči in oprijem na vseh vrstah cest.

Poleg značilno Oplovega zagotavljanja dostopnosti do inovacij – v tem primeru najnovejših pogonskih sistemov – širši skupini uporabnikov Grandland X Hybrid4 kaže tudi, kako Opel vedno upošteva želje in potrebe lastnikov vozil. Priključek za polnjenje akumulatorske baterije prek 3,3-kW vgrajenega polnilnika (za doplačilo je na voljo 6,6-kW različica) je priročno nameščen na nasprotni strani kot odprtina za dolivanje goriva, za optimalen prostor v notranjosti vozila in prtljažnika pa je akumulatorska baterija vgrajena pod zadnjimi sedeži.

Ker je elektrika cenejša od bencinskega goriva, lahko vozniki z rednim polnjenjem baterije namesto dolivanja goriva v rezervoar prihranijo kar nekaj denarja. Glede na lokalne cene in prevoženo razdaljo so lahko tako stroški za porabljeno energijo znatno manjši.

Čas polnjenja je odvisen od uporabljene vrste polnilnika. Poleg kabla, ki je priložen vozilu in je namenjen za polnjenje prek gospodinjske vtičnice, bo Opel ponudil tudi naprave za hitro polnjenje na javnih polnilnicah in doma nameščenih polnilnih postajah. Tako bo na primer s 7,4-kW zasebno polnilno postajo (wallbox) možno baterijo povsem napolniti v približno eni uri in 50 minutah.

Da bo polnjenje še bolj priročno, bo Grandland X Hybrid4 izkoristil tudi posebne rešitve za elektrificirana vozila, ki jih zagotavlja mobilnostna znamka Groupe PSA Free2Move Services. Ponudba vključuje dovolilnico za polnjenje, ki omogoča dostop do več kot 85.000 polnilnih postaj v Evropi, in planer potovanj, ki predlaga najboljše poti glede na preostanek napolnjenosti vozila in lokacije polnilnih postaj vzdolž poti. S spletom povezana navigacija prek informacijsko-razvedrilnega sistema IntelliLink Navi 5.0 poskrbi za iskanje poti in vodenje do izbrane polnilne postaje.

Grandland X Hybrid4 bo nudil tudi nove telematske storitve Opel Connect. Izjemno koristne funkcije, kot so navigacija ‘v živo’ s sproti posodobljenimi informacijami o prometu, nadzor ključnih podatkov vozila prek aplikacije, neposredna povezava s pomočjo na cesti in klic v sili, vozniku in sopotnikom zagotavljajo dodatno brezskrbnost. S pritiskom na rdečo SOS tipko je možno v nekaj sekundah priklicati pomoč. Če se sprožijo zategovalniki varnostnih pasov ali varnostne blazine, se klic v sili aktivira samodejno.

‘Vožnja z eno stopalko’: upočasnjevanje s stopalko za pospeševanje

Za še večjo učinkovitost Grandland X Hybrid4 uporablja sistem regenerativnega zaviranja, ki zajame energijo pri zaviranju ali upočasnjevanju. Pri običajnih zavornih sistemih se mehanska energija, ki nastane zaradi trenja, izgubi v obliki toplote. S pretvorbo presežne kinetične energije v električno energijo in z njeno takojšnjo uporabo ali shranjevanjem v akumulatorju je možno povsem električni doseg Grandlanda X Hybrid4 v povprečju povečati za do 10 odstotkov.

Za maksimalno rekuperacijo energije lahko voznik celo preklopi na ‘regeneracijo na zahtevo’. Navor upora elektromotorja je tako velik, da vozniku za ustavljanje pri vožnji v običajnem prometu ni treba pritisniti na zavorno stopalko. Grandlanda X Hybrid4 je tako možno varno upravljati le s stopalko za pospeševanje (‘one pedal driving’).

Da je visokonapetostni električni sistem (300 V) dobro izkoriščen, je Grandland X Hybrid4 opremljen z električnim kompresorjem klimatske naprave in električnim grelnikom.

Novi Grandland X Hybrid4 sodi v predhodnico Oplove naslednje generacije elektrificiranih vozil. Medtem ko je Ampera-e še vedno naprodaj na izbranih trgih, bo Opel v naslednjih 20 mesecih v salone po vsem svetu poslal novo Corso, nov model družinskega enoprostorca Zafira Life, novo lahko gospodarsko vozilo Vivaro in naslednika Mokke X – vsi pa bodo na voljo tudi v različici s povsem električnim pogonom.

 

[1] Podatki o porabi in emisijah CO2 so predhodni in so bili določeni v skladu z metodologijo za preskusni postopek WLTP (R (ES) št. 715/2007, R (EU) št. 2017/1151). Homologacija za ES in certifikat o skladnosti še nista na voljo. Predhodne vrednosti se lahko razlikujejo od uradnih končnih podatkov za homologacijo.

[2] Navedeni podatki o porabi in emisijah CO2 so predhodni in so bili določeni v skladu z metodologijo za preskusni postopek WLTP, ustrezne vrednosti pa so bile zaradi možnosti primerjave z drugimi vozili preračunane za cikel NEDC v skladu z uredbami R (ES) št. 715/2007, R (EU) št. 2017/1153 in R (EU) št. 2017/1151. Homologacija za ES in certifikat o skladnosti še nista na voljo. Predhodne vrednosti se lahko razlikujejo od uradnih končnih podatkov za homologacijo.

Na vrh